Auteur Topic: Giro d’Italia  (gelezen 1167 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Maazou

  • Global Moderator
  • Wereldkampioen
  • *****
  • Berichten: 7780
    • Bekijk profiel
Re: Giro d’Italia
« Reactie #15 Gepost op: oktober 06, 2020, 20:03:01 pm »
  • Like
  • Dislike
  • Verkochte boel

    Offline Miz

    • Vedette
    • *****
    • Berichten: 11280
      • Bekijk profiel
    Re: Giro d’Italia
    « Reactie #16 Gepost op: oktober 06, 2020, 20:47:21 pm »
  • Like
  • Dislike
  • Oeh Démare! :banana:


    Online Rico

    • Administrator
    • Legende
    • *****
    • Berichten: 24295
      • Bekijk profiel
    Giro 2020: Voorbeschouwing vijfde etappe naar Camigliatello Silano
    « Reactie #17 Gepost op: oktober 07, 2020, 08:34:04 am »
  • Like
  • Dislike
  • Giro 2020: Voorbeschouwing vijfde etappe naar Camigliatello Silano

    Woensdag gaat de Giro d’Italia verder op het vasteland. Maar gemakkelijk wordt het niet als het peloton het heuvelachtige binnenland van de regio Calabrië doorkruist. WielerFlits blikt vooruit op het parcours en de favorieten!

    Parcours
    Na vier dagen koersen op Sicilië en een verplaatsing per boot is het Giro-peloton dan eindelijk aangekomen op het vasteland. De vijfde etappe van het drieweekse roze wielerfestijn is de eerste echt lange etappe, een stevige exercitie over 225 kilometer tussen Mileto en Camigliatello Silano. Met liefst 4.700 hoogtemeters. Kortom, de goed klimmende vluchters en klassementsmannen kunnen de borst nat maken.

    Maar dit parcourspraatje begint in Mileto, de startplaats. Het is een klein stadje met nog geen 7.000 inwoners. Intekenen gebeurt op het centrale pleintje, maar of de renners veel aandacht zullen schenken aan de plaatselijke kathedraal is nog maar de vraag. Het gaat kort na de start gelijk al vervelend omhoog. En het blijft eigenlijk de hele dag op en neer gaan, steeds lastiger en lastiger.

    In het begin van de rit passeert de meute de Tyrreense Zee, om vervolgens koers te zetten richting de Ionische Zee. Als de renners door Catanzaro Lido, de stad van de eerste tussensprint rijden, weten de renners dat het weer een stukje pittiger wordt. De renners laten de Ionisch kust immers al snel achter zich om naar Catanzaro te rijden. Na een klim van 3,5 kilometer à 5,4% gemiddeld is deze eerste klim van derde categorie gerond. Direct na een afdaling staat een nieuwe klim van derde categorie op het programma.



    Niet het stijgingspercentage van de Tiriolo (5,3%), maar wel de lengte zal voor een schifting kunnen zorgen. En ook nadat in het dorpje weer wat bergpunten zijn verdeeld loopt het nog een kilometer of vijf op richting ravitaillering. Stevig op het gemakje lunchen zit er hier waarschijnlijk niet in. In de dertig kilometer na de bevoorrading heeft het profiel immers wel wat weg van een afgebroken lemmet van een kartelmes; geen stuk om lekker in je ritme te komen.

    Via een vrij technische, veertien kilometer lange afzink, de ongecategoriseerde Rogliano (4,8 kilometer à 6,2% gemiddeld) en een nieuwe afdaling komt een waarschijnlijk uitgedund peloton aan in Cosenza. Maar daar, na 181 kilometer koers, moet het spektakel eigenlijk nog pas beginnen. De Válico di Montescuro zat pas twee keer eerder in het parcours van de Giro en keert nu na 35 jaar weer terug.

    Renners die hier als eerste boven kwamen? Eddy Merckx (1972) en Acacio da Silva (1985). Volgens het rondeboek is de klim 24,2 kilometer lang, terwijl het stijgingspercentage 5,4% gemiddeld bedraagt. De klim kunnen we grotendeels wel omschrijven als een stevige loper, op een goede kilometer halverwege na dan. Daar moeten de renners immers een kilometer aan 11,6% klimmen en dat is toch andere koek. Of het echter genoeg is om de klassementskanonnen tot een aanval te verleiden?

    Vanaf de top is het nog 11,6 kilometer tot de streep in Camigliatello Silano. Deze zullen in sneltreinvaart worden afgelegd, want in de laatste elf kilometer loopt het bergaf. De streep ligt na een kort ommetje in Camigliatello Silano.

    Favorieten
    Woensdag rijden de renners door het heuvelachtige binnenland van de regio Calabrië, wat zeker tot aanvallen uitnodigt. In deze vijfde rit liggen kansen voor vluchters met goede klimmersbenen. De enige keer dat de Giro aankwam in Camigliatello Silano, in 1982, eindigde de etappe in een sprint met drie renners, die na 70 kilometer met een klein groepje mee waren gesprongen. Bij de finish verraste de Fransman Bernard Becaas zijn Italiaanse medevluchters Giovanni Renosto en Davide Cassani.

    Ook nu mogen we de Italianen verwachten en dan in het bijzonder van de aanvallende Italiaanse ProConti-teams. In de etappe naar de Etna drukte Giovanni Visconti al zijn stempel op deze Giro. De ervaren renner van Vini Zabù-Brado-KTM sprong mee in de vroege vlucht en moest uiteindelijk enkel Jonathan Caicedo laten gaan op de flanken van de vulkaan. We houden er rekening mee dat we Visconti ook in de rit naar Camigliatello Silano van voren gaan zien.

    Van de Bardiani-ploeg van de broers Reverberi zagen we in de eerste dagen Alessandro Tonelli en Francesco Romano in de aanval. Voor de vijfde etappe denken we dat Giovanni Carboni een eind moet kunnen komen. De Italiaan, die pas eind augustus 25 jaar werd, was vorig jaar in zijn eerste Giro al een paar keer in de buurt van het dagsucces. Daarnaast reed hij dit seizoen al degelijke uitslagen in La Route d’Occitanie en de Mont Ventoux Dénivelé Challenge.

    Waar Bardiani-CSF-Faizanè en Vini Zabù-Brado-KTM helemaal of vrijwel volledig uit Italiaanse renners bestaan, telt de Androni-ploeg van Gianni Savio wat meer nationaliteiten. Zo maakten we op weg naar de Etna kennis met de Kroatische kampioen Josip Rumac. Voor de etappe naar Camigliatello Silano houden we de jonge Ecuadoraan Jefferson Cepeda, dit jaar tiende in Le Tour de Savoie Mont Blanc, in het oog.

    Buiten de ProConti-rennes denken we bijvoorbeeld aan de Italiaan Dario Cataldo van Movistar, dat met een vrijbuitersploeg naar Italië is afgereisd. De ervaren klimmer pakte vorig jaar in Como de zege na een aanval van meer dan tweehonderd kilometer. Dit jaar was hij al zestiende in de Ronde van Lombardije. Ook heeft hij de Tour in zijn benen. Daarnaast letten we op zijn ploeggenoten Einer Rubio, Sergio Samitier en Antonio Pedrero.

    Of laten de Italianen en de Italiaanse ploegen zich de kaas van het brood eten, zoals in 1982? Op de Etna was Jonathan Castroviejo de eerste die aanviel vanuit de elitegroep, nadat zijn kopman Geraint Thomas veel tijd inleverde als gevolg van een val. De Spanjaard maakte een degelijke indruk bergop, hoeft geen rekening meer te houden met Thomas en staat op een ongevaarlijke plek in het klassement. Datzelfde geldt voor zijn ploeggenoot Tao Geoghegan Hart.

    In etappes met kansen voor vluchters kunnen we onmogelijk om de naam van Thomas De Gendt heen. De Lotto Soudal-renner heeft door de jaren heen al wat kunststukjes achter zijn naam gezet in alle drie de grote ronden. In deze Giro d’Italia hebben we hem al in de aanval gezien, De Gendt was zelfs de aanstichter van de allereerste aanvalspoging van de ronde! In die rit naar Agrigento werd hij echter met zijn medevluchters in de slotfase ingerekend.

    In de etappe naar de Etna had Lawson Craddock een belangrijk aandeel in de etappezege van zijn EF-ploeggenoot Jonathan Caicedo, want in de vroege vlucht kon hij een deel van het werk van de Ecuadoriaan op zijn schouders nemen. Met die rit én zijn achtste plaats in de individuele tijdrit in gedachten houden we wederom rekening met de Amerikaan, die in zijn zeven jaar bij de profs evenwel nog niet wist te winnen.

    UAE Emirates leeft sinds vorige maand op een gele wolk na de sensationele eindzege van Tadej Pogačar in de Tour de France. Wellicht kan de ploeg op dat elan voortvaren in de Giro. Met de beloftevolle Brandon McNulty is alvast een plekje in de top-10 van het klassement ingenomen, maar vlak het team ook niet uit in een lange ontsnapping. Denk voor de etappe naar Camigliatello Silano aan klimmer Joe Dombrowski, die in de eerste dagen al wat tijd heeft ingeleverd.

    De lijst renners die we kunnen verwachten voor deze vijfde etappe is lang, maar als we kijken wie in het verleden al eens een rit heeft gewonnen in een grote ronde, dan blijft nog slechts een select gezelschap over. En dan komen we ook uit bij de naam van de ervaren Daniel Navarro. Zijn zege in de Vuelta a España dateert evenwel van 2014. Toch heeft de renner van Israel Start-Up Nation een schat aan ervaring om aan te spreken in een rit als die van woensdag.

    Tot dat kransje renners behoort ook Óscar Rodríguez, die in het truitje van Euskadi-Murias in 2018 etappewinst pakte in de Vuelta. De vraag is hoeveel ruimte hij krijgt van Astana, nu die ploeg met Miguel Ángel López en Aleksandr Vlasov al twee man zag uitvallen. De ‘ruimte’-vraag speelt ook bij Brent Bookwalter en Jack Haig, die zijn meegenomen om Simon Yates te ondersteunen. Chris Hamilton moet normaal gesproken zijn Sunweb-kopmannen van dienst zijn.

    Dat geldt eveneens voor Fausto Masnada, normaal gesproken een van de grote favorieten in een etappe als deze. Maar we verwachten dat de Italiaan niet het roze van zijn ploeg gaat aanvallen. Tot slot willen we nog enkele laatste namen opgooien. Denk aan Víctor De la Parte (CCC), Stéphane Rossetto (Cofidis), Geoffrey Bouchard (AG2R La Mondiale), Mark Padun (Bahrain McLaren) en Ben O’Connor (NTT Pro Cycling).

    Favorieten volgens WielerFlits
    **** Giovanni Visconti
    *** Jonathan Castroviejo, Thomas De Gendt
    ** Dario Cataldo, Jefferson Cepeda, Lawson Craddock
    * Giovanni Carboni, Joe Dombrowski, Tao Geoghegan Hart, Daniel Navarro

    Bron: Wielerflits

    Online Rico

    • Administrator
    • Legende
    • *****
    • Berichten: 24295
      • Bekijk profiel
    Giro d’Italia verder zonder Wackermann en Weening
    « Reactie #18 Gepost op: oktober 07, 2020, 13:27:20 pm »
  • Like
  • Dislike
  • Slechts nieuws voor Vini Zabú-Brado-KTM in de Giro d’Italia. De Italiaanse formatie moet namelijk verder zonder Luca Wackermann. De renner kwam in de slotfase van de vierde etappe ten val met zijn ploeggenoot Etienne van Empel, doordat een laaghangende helikopter de dranghekken omver had geblazen.



    Pieter Weening heeft de Giro d’Italia vroegtijdig moeten verlaten. De renner van Trek-Segafredo kon vandaag starten na een valpartij in de vierde etappe naar Villafranca Tirrena, maar klaagde tijdens de etappe over duizeligheid en moest opgeven.

    Bron: Wielerflits

    Offline r4vje

    • Professional
    • ***
    • Berichten: 3465
    • Why so serious?
      • Bekijk profiel
    Re: Giro d’Italia
    « Reactie #19 Gepost op: oktober 07, 2020, 16:45:46 pm »
  • Like
  • Dislike
  • Toch met Ulissi alvast 1 etappe zege.

    Online Rico

    • Administrator
    • Legende
    • *****
    • Berichten: 24295
      • Bekijk profiel
    Zieke Benjamin Thomas staakt de strijd
    « Reactie #20 Gepost op: oktober 07, 2020, 16:53:59 pm »
  • Like
  • Dislike
  • Zieke Benjamin Thomas staakt de strijd

    Benjamin Thomas heeft de Giro d’Italia vroegtijdig verlaten. In de vijfde etappe naar Camigliatello Silano gaf de Franse wegrenner en pistier van Groupama-FDJ ziek op.

    Thomas (25) is na zijn eerste ziekteverschijnselen getest op het coronavirus, meldde zijn ploeg op de social media. De uitslag van het onderzoek was echter negatief. De runner-up van het Frans kampioenschap tijdrijden was bezig aan zijn eerste Ronde van Italië, waarin hij een dienende rol had voor sprintkopman Arnaud Démare.

    Bron: Wielerflits

    Online Rico

    • Administrator
    • Legende
    • *****
    • Berichten: 24295
      • Bekijk profiel
    Filippo Ganna wint in Camigliatello Silano na lange vlucht
    « Reactie #21 Gepost op: oktober 07, 2020, 17:52:03 pm »
  • Like
  • Dislike
  • Filippo Ganna wint in Camigliatello Silano na lange vlucht

    Filippo Ganna heeft zijn tweede etappeoverwinning te pakken in de Giro d’Italia. Na zijn zege op de openingsdag was de Italiaanse hardrijder ook in de lange bergrit naar Camigliatello Silano de beste, nadat hij 175 kilometer in de aanval reed. João Almeida behield het roze.

    Na vier dagen koersen op Sicilië is de Giro d’Italia woensdag verdergegaan op het vasteland. De vijfde etappe was de eerste echt lange rit, een stevige exercitie over 225 kilometer tussen Mileto en Camigliatello Silano met liefst 4.700 hoogtemeters. Het klapstuk was de Valico di Monte Scuro van eerste categorie, toen de renners al 190 kilometer in de benen hadden. Vanaf de top was het nog ruim elf kilometer tot de streep.

    In de openingsfase regende het aanvallen van renners die in de lange vlucht wilden terechtkomen. Onder andere Thomas De Gendt was daarbij erg actief, nadat hij ook in de tweede etappe al mee was in de ontsnapping. Toch zou de Belgische rasaanvaller niet in de kopgroep belanden, die pas na 45 kilometer werd gevormd. Twee groepjes van vier renners smolten samen tot een kopgroep met acht man, die spoedig een voorsprong mocht uitbouwen.

    Acht vluchters mogen minuten wegrijden
    INEOS-renners Salvatore Puccio en Filippo Ganna, die twee dagen het roze droeg na zijn zege in de openingstijdrit, hadden de handen ineengeslagen met Jhonatan Restrepo (Androni Giocattoli-Sidermec), Jan Tratnik (Bahrain McLaren), Carl Fredrik Hagen (Lotto Soudal), Héctor Carretero (Movistar), Valerio Conti (UAE Emirates) en Edoardo Zardini (Vini Zabù-KTM). Hagen was het best geklasseerd op de 43e plaats, op 8m23s van roze trui João Almeida.

    Na tachtig kilometer bereikten de vluchters de tussensprint in Catanzaro Lido en was hun marge op het peloton al opgelopen tot meer dan vier minuten. Op de beklimmingen van derde categorie naar Catanzaro en Tiriolo kwam Zardini vervolgens als eerste over de top, waarmee de 30-jarige Italiaan, die aan zijn vijfde Giro bezig is, gelijk achttien punten opstreek. Intussen verloor de koers Pieter Weening, die na zijn harde val op dinsdag niet verder kon.

    Daarna ging de route via vele klimmetjes naar de tussensprint in Cosenza, waar de vluchters ook de bonificaties pakten. Met een voorsprong van drie minuten begonnen de acht koplopers aan de Valico di Montescuro van eerste categorie, terwijl Deceuninck-Quick Step en Team Sunweb het tempo bepaalden in het peloton. Daar ging achterin al snel de poort open voor de pure sprinters, die pas in de volgende dagen weer kansen krijgen.

    Thomas De Gendt in de tegenaanval
    In de wat steilere eerste kilometers van de klim moesten Hagen en Restrepo als eersten lossen uit de kopgroep, terwijl Geoffrey Bouchard de sprong waagde naar de vluchters. Maar de Fransman, vorig jaar winnaar van de bergtrui in de Vuelta a España, kwam niet weg. Toen versnelde Thomas De Gendt en hij kreeg de jonge klimmer Einer Rubio mee in zijn wiel. Eerst raapten zij Restrepo en Hagen op, later haalden ze ook de geloste Puccio en Conti bij.

    Vooraan bleken Carretero, wereldkampioen tijdrijden Ganna en Zandini over de sterkste benen te beschikken. Maar na tweederde van de klim sloten De Gendt en Rubio vooraan aan. De Gendt was met een missie bezig, dat was wel duidelijk, en enkel Rubio en Ganna konden het krachtige tempo van de Lotto Soudal-renner volgen. Vijf kilometer onder de top was het evenwel de Italiaan van INEOS Grenadiers die zijn nieuwe kompanen wist te lossen.

    Met beide polsen gekruld over het stuur en voorovergebogen reed Ganna bij De Gendt en Rubio vandaan, terwijl het aardedonker werd op de Valico di Montescuro. Maar ondanks de regen en in de dichte mist sloopte de tijdritspecialist de eindeloze klim. Helemaal uit de lucht vallen deed zijn optreden overigens niet, want ruim acht maanden geleden kwam hij in de Vuelta a San Juan al als zesde boven op de Alto del Colorado.

    Filippo Ganna houdt stand
    Met een voorsprong van ruim een minuut begon Ganna aan de afdaling naar Camigliatello Silano, waar na 225 kilometer de streep was getrokken. In de afzink nam achter hem Vincenzo Nibali het voortouw als meesterdaler, maar de Giro-winnaar van 2013 en 2016 kreeg geen ruimte van Jakob Fuglsang. De achtervolgers liepen wel wat in, maar bij het ingaan van de slotkilometer reed Ganna nog altijd 35 seconden vooruit. Dat bleek voldoende voor zijn tweede etappezege.

    Precies 34 tellen later kwam het peloton over de streep, waarbij Patrick Konrad tweede werd vóór João Almeida. De Portugees streek daarmee vier bonificatieseconden op en liep daarmee wat uit op de concurrentie. Wilco Kelderman legde beslag op de vierde plek. Omdat Ganna als eerste de top van de Valico di Montescuro bereikte, nam de Italiaan de koppositie in het bergklassement over van Jonathan Caicedo.



    Uitslag
    1    Filippo Ganna   BORA   05:59:17
    2    Patrick Konrad   INEOS   00:34
    3    João Almeida      ,,
    4    Wilco Kelderman   INEOS   ,,
    5    Lucas Hamilton   INEOS   ,,
    6    Jai Hindley      ,,
    7    Harm Vanhoucke      ,,
    8    Pello Bilbao      ,,
    9    Jakob Fuglsang   Dimension Data   ,,
    10    Fausto Masnada   Astana   ,,

    De volledige uitslag: https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia/2020/stage-5

    Bron: Wielerflits

    Online Rico

    • Administrator
    • Legende
    • *****
    • Berichten: 24295
      • Bekijk profiel
    Giro 2020: Voorbeschouwing zesde etappe naar Matera
    « Reactie #22 Gepost op: oktober 08, 2020, 08:57:53 am »
  • Like
  • Dislike
  • Giro 2020: Voorbeschouwing zesde etappe naar Matera

    Het pittoreske en fotogenieke Matera vormt donderdag het decor voor de aankomst van de zesde etappe. Benieuwd wie er zeven jaar na John Degenkolb op het hoogste schavotje mag? WielerFlits blikt vooruit op het parcours en de favorieten!

    Parcours
    Waar de vijfde etappe steeds pittiger werd naarmate de etappe vorderde, lijkt het venijn in deze rit vooral in het begin te zitten als we het profiel bestuderen. De renners worden in Castrovillari losgelaten. De stad wordt beschouwd als ideale uitvalsbasis voor een bezoek aan het nationale park Pollino, het grootste nationale park van Italië dat genoemd is naar het gelijknamige gebergte. Gewapend met deze informatie is het niet verwonderlijk dat het begin best eens vurig kan worden.

    Wie het wedstrijdprofiel heeft bestudeerd weet dat het van bij de start direct bergop loopt. De beklimmingen van Válico di Campotenese en de Monte Gaido tellen weliswaar niet mee voor het bergklassement, maar weet het dat allebei klauterpartijen van zo’n tien kilometer à vijf procent zijn. Na een goede tachtig kilometer vlakt het wat af als de renners in Francavilla in Sinni aankomen. Vanaf hier gaat het zo’n 70 kilometer lang lichtjes in dalende lijn. Het vermelden waard is de passage langs en over het meer van Monte Cotugno, een van de grootste stuwmeren van Europa.



    Op iets meer dan dertig kilometer van de streep wordt het koerstechnisch opnieuw wat interessanter. Dan is het namelijk tijd voor de beklimming van Galleria Millotta (4,7 km aan 6,8%). Toch lijkt het vooral aan de te komen op de laatste kilometers van de etappe, die in de straten van Matera worden verreden. Het pittoreske stadje in de Zuid-Italiaanse regio Basilicata is al ruim 11.000 jaar oud en ze geniet vooral bekendheid vanwege de Sassi di Matera, een wijk bestaande uit prehistorische grotwoningen.

    In de jaren vijftig van de vorige eeuw leefden er nog zo’n veertigduizend mensen in deze woningen, maar vanwege te slechte leefomstandigheden werd iedereen gesommeerd uit huis te gaan.De stad veranderde door deze maatregelen in een spookstad, maar de laatste decennia bloeit de plaats dankzij de wonderen van het toerisme weer helemaal op. Zelfs grotwoningen mogen weer bewoond worden, al moet je die wel zelf opknappen.

    Aan de hernieuwde bloei van het plaatsje heeft ook de Giro d’Italia met zes bezoekjes zonder meer een bijdrage aan geleverd. Daarnaast is de stad ook voor cineasten interessant. Zo deed onder meer de laatste James Bond film deze plek al aan. Op circa drie kilometer van het einde loopt het al even lichtjes omhoog, maar vanaf dan zal de Via San Vito (700 meter à 7,4%) de pure sprinters definitief de adem proberen af te snijden, het kan ook een mooie springplank zijn voor een late aanval. In de voorlaatste kilometer richting gaat het lichtjes naar beneden, maar na de vod loopt het aan 2,6% omhoog tot de meet.

    Favorieten
    De aanvangsfase is ideaal terrein voor het vormen van een ontsnapping met sterke mannen. Een vlucht die lang kan dragen. Maar enerzijds zijn we nog steeds in de eerste week van deze Giro d’Italia, anderzijds is het vlakke stuk na beklimmingen van Válico di Campotenese en de Monte Gaido lang genoeg om de organisatie in het peloton op gang te brengen. Een job voor de teams die mikken op ritwinst (BORA-hansgrohe, Groupama-FdJ, UAE Team Emirates, …), eventueel met de steun van de ploeg van klassementsleider Almeida.

    In de finale is het aan de mannen met een sterke punch in de benen om het in de straten van Matera af te maken. Spontaan keren we dan toch even terug naar de uitslag van de tweede rit, waarin Diego Ulissi in Agrigento Peter Sagan en Mikkel Honoré versloeg. Al waren de slotkilometers in deze eerste rit in lijn op Sicilië nog van een andere orde. Sagan en Matthews speelden hun rol, voor Arnaud Démare was het te zwaar. Maar het is niet ondenkbaar dat de Fransman in Matera wel kan overleven.

    Peter Sagan is onze uitgesproken topfavoriet voor donderdag. Hoe hij dinsdag weerstand bood aan Arnaud Démare, was knap. Een sprint rechtdoor ook. De Slovaak zit opnieuw goed in zijn vel, zit perfect op schema om het puntenklassement naar zich toe te trekken en wil dat doel kracht bijzetten met ritwinst. Die eerste seizoenszege zit er nu echt wel aan te komen. Dan is deze zesde etappe een uitgelezen kans.

    Grote rivalen zijn ongetwijfeld Michael Matthews en Diego Ulissi. Vooral die laatste naam verkeert in topvorm. In de aanloop naar de Giro won hij al de Ronde van Luxemburg. Die goede conditie trekt hij in Italië gewoon door, zagen we Agrigento. Hij kan in Matera zomaar opnieuw winnen. Matthews, bezig aan zijn laatste maanden voor Team Sunweb, gaf al aan op een mooie manier afscheid te willen nemen van de ploeg. Als er één sprinter is die alle obstakels in de finale vlot overleeft, dan is het Matthews wel. Grootste vraag voor de Australiër: welke nóg snellere mannen overleven de finale?

    Schrijven we ook bij op ons lijstje: het Deceuninck-Quick-Stepduo Mikkel Honoré en rozetruidrager Joāo Almeida zelf. In afwezigheid van Remco Evenepoel trekt de ploeg van manager Patrick Lefevere in deze Giro volop de kaart van de jonge Portugees en die ontgoochelt voorlopig niet. Ook deze etappe moet hij in principe vlot overleven. Afhankelijk van de grootte van de groep kan hij een gooi naar ritwinst doen. Idem voor Honoré, die in Agrigento alleen het hoofd moest buigen voor Ulissi en Sagan.

    Fabio Felline, Gianluca Brambilla en Andrea Vendrame zijn drie Italianen die we niet mogen uitvlakken. Al kon Felline nog niet echt overtuigen, maar als (semi-)sprinter moet hij in staat zijn deze finale te overleven. Brambilla bewees in Agrigento al dat de conditie goed is. De Italiaan van Trek-Segafredo werd daar zevende. Vendrame werd in de vierde rit nog vierde.

    Tot slot vergeten we ook de klassementsrenners met een aardige punch in de benen niet. Denk maar aan Jakob Fuglsang en Simon Yates. Of zorgt Wilco Kelderman voor de verrassing met een late uitval?

    Favorieten volgens WielerFlits
    **** Peter Sagan
    *** Michael Matthews, Diego Ulissi
    ** Joāo Almeida, Gianluca Brambilla, Arnaud Demare
    * Mikkel Honoré, Fabio Felline, Jakob Fuglsang, Wilco Kelderman

    Bron: Wielerflits

    Online Rico

    • Administrator
    • Legende
    • *****
    • Berichten: 24295
      • Bekijk profiel
    Breukje in onderrug dwingt Brent Bookwalter tot opgave
    « Reactie #23 Gepost op: oktober 08, 2020, 13:11:44 pm »
  • Like
  • Dislike
  • Breukje in onderrug dwingt Brent Bookwalter tot opgave

    De Giro d’Italia is voorbij voor Brent Bookwalter. De 36-jarige Amerikaan heeft mogelijk een breukje in een wervel (L3). De pijn in zijn onderrug en de onduidelijkheid over de precieze oorzaak dwingen hem tot opgave.

    “Bookwalter heeft vanmorgen scans gehad naar aanleiding van pijn die duidt op een vermoedelijke lumbale wervelfractuur (L3)”, schrijft zijn ploeg Mitchelton-Scott in een tweet.
    “Op de scans zijn aanwijzingen te zien die duiden op een compressiefractuur, die om nader onderzoek vragen. Helaas zal hij vandaag niet starten.”

    Bookwalter liep de blessure op bij een val in de tweede etappe naar Agrigento (gewonnen door Ulissi). Die dag kwam hij als allerlaatste over de finish op bijna 17 minuten van de winnaar en ruim vier minuten later dan de voorlaatste finisher.

    Bookwalter is al de achtste renner die de Giro d’Italia 2020 voortijdig heeft moeten verlaten.

    Bron: Wielerflits

    Offline Maazou

    • Global Moderator
    • Wereldkampioen
    • *****
    • Berichten: 7780
      • Bekijk profiel
    Re: Giro d’Italia
    « Reactie #24 Gepost op: oktober 08, 2020, 23:55:05 pm »
  • Like
  • Dislike
  • Kan je dit ook ergens zonder reclameblokken volgen?

    Online Rico

    • Administrator
    • Legende
    • *****
    • Berichten: 24295
      • Bekijk profiel
    Re: Giro d’Italia
    « Reactie #25 Gepost op: oktober 09, 2020, 08:33:50 am »
  • Like
  • Dislike
  • Kan je dit ook ergens zonder reclameblokken volgen?
    Misschien een stream, maar niet op tv. Of je moet geld willen betalen voor de GCN Race Pass, is wel zelfde commentaar volgens mij.

    Online Rico

    • Administrator
    • Legende
    • *****
    • Berichten: 24295
      • Bekijk profiel
    Majestueuze Arnaud Démare boekt tweede ritzege in Matera
    « Reactie #26 Gepost op: oktober 09, 2020, 08:43:00 am »
  • Like
  • Dislike
  • Majestueuze Arnaud Démare boekt tweede ritzege in Matera

    Arnaud Démare heeft zijn tweede ritzege in de Giro d’Italia binnengehaald. De Franse kampioen won met sprekend gemak in Matera, voor Michael Matthews en Fabio Felline. De Australiër en Italiaan stonden niet op de foto.

    Op de zesde dag van de Giro d’Italia reed het peloton van Castrovillari naar Matera. De renners kregen onderweg maar een gecategoriseerde beklimming voor de wielen geschoven, maar toch moesten er heel wat hoogtemeters worden overwonnen. Zo telden de beklimmingen van Válico di Campotenese en de Monte Gaido helemaal niet mee voor het bergklassement.

    Vroege vlucht krijgt al snel de ruimte
    De renners begonnen rond de klok van 12.00 uur aan de 188 kilometer lange etappe en al vrij snel wisten vier renners weg te rijden uit het peloton. Mattia Bais (Androni Giocattoli-Sidermec), Filippo Zana (Bardiani-CSF) en rasaanvaller Marco Frapporti (Vini Zabù-KTM) zorgden voor de Italiaanse inbreng, James Whelan (EF Pro Cycling) was de vreemde eend in de bijt.

    In het peloton zagen we de mannen van Deceuninck-Quick-Step op kop rijden, maar de ploeggenoten van rozetruidrager João Almeida maakten niet al te veel haast. De vluchters reden intussen verder weg en kregen zo bijna negen minuten ‘cadeau’. Het probleem voor Bais, Zana, Frapporti en Whelan was alleen dat ze nog bijna 140 kilometer moesten afleggen richting Matera.

    Démare en Sagan vechten voor de puntentrui
    Op 126 kilometer van de streep volgde de belangrijkste tussensprint van de dag. Vooraan werd Bais geen strobreed in de weg gelegd. In het peloton zagen we Arnaud Démare en Peter Sagan duelleren om de punten voor het puntenklassement. De Franse kampioen bleek onderweg de snelste en wist zo twee punten in te lopen op leider Sagan, die een extra puntje moest inleveren na een misverstand met zijn trouwe knecht Maciej Bodnar.

    Vlak na de tussensprint in San Severino Lucano zagen we de mannen van BORA-hansgrohe opnieuw in de vuurlinie, maar nu om samen met Deceuninck-Quick-Step het vuile werk op te knappen in het peloton. De Duitse formatie wist al snel twee minuten van de voorsprong af te doen, waardoor de vier vluchters met zeven minuten bonus begonnen aan de laatste negentig kilometer.

    De voorsprong van de aanvallers smolt in de daaropvolgende kilometers als sneeuw voor de zon, al besloot BORA-hansgrohe op veertig kilometer van de streep om de teugels even te laten vieren. Het verschil met de kopgroep was immers nog maar twee minuten en dus konden de mannen van Sagan het zich permitteren om wat gas terug te nemen richting de Galleria Millotta.

    Almeida komt met de schrik vrij
    Vlak voor deze bijna vijf kilometer lange klim (aan 6,9%) zagen we nog een opvallend incident in het peloton. Rozetruidrager Almeida stopte langs de kant van de weg om van radio te wisselen, maar werd pardoes van de fiets gereden door een onoplettende renner van UAE Emirates. Gelukkig voor Almeida bleek het een onschuldige botsing en met hulp van zijn ploeggenoten wist hij weer aan te sluiten in het peloton.

    Op de Galleria Millotta bleek Whelan de sterkste vluchter en de man in het eendenpak wist definitief weg te rijden bij zijn drie Italiaanse vluchtgezellen. De Australiër kwam als eerste boven en was goed voor zeven bergpunten, alleen was zijn voorsprong op het peloton geslonken tot een halve minuut. Thomas De Gendt wist door een late uitval vlak voor de top nog twee bergpunten te sprokkelen.

    Dappere Whelan redt het niet
    De dappere Whelan probeerde nog zo lang mogelijk stand te houden op weg naar Matera, maar werd op dertien kilometer van de meet definitief ingerekend. Door de nadelige wind in de finale werd er niet bijzonder hard doorgereden in het peloton. Met nog zeven kilometer te gaan zagen we Team Sunweb naar voren rijden. Enerzijds om Michael Matthews goed af te zetten, anderzijds om Wilco Kelderman in veiligheid te houden.

    Op iets minder dan drie kilometer van de finish werden de renners nog getrakteerd op de Via San Vito, een klimmetje van 700 meter aan meer dan 7%. Matteo Fabbro reed een strak tempo in dienst van Sagan, maar de Via San Vito zorgde niet voor grote verschillen. We begonnen dus met een omvangrijk peloton aan de laatste kilometer. Het was uitkijken naar een duel tussen Sagan, Démare en Matthews.

    Démare is veruit de beste in Matera, Sagan stelt teleur
    Sagan, die zijn ploeg had laten werken gedurende de etappe, zat echter veel te ver op het beslissende moment. Démare zat daarentegen ideaal geplaatst en wist met een indrukwekkende sprint Matthews en Felline op meerdere fietslengtes te rijden. Een hoofdschuddende Sagan moest genoegen nemen met de achtste plaats. In het klassement zijn er geen wijzigingen: Almeida mag nog een dag langer genieten van de roze trui.



    Uitslag
    1    Arnaud Démare   Dimension Data   04:54:38
    2    Michael Matthews   FDJ   ,,
    3    Fabio Felline   Sunweb   ,,
    4    Juan Sebastián Molano      ,,
    5    Davide Cimolai   Dimension Data   ,,
    6    Andrea Vendrame   Riwal   ,,
    7    Mikkel Frølich Honoré      ,,
    8    Peter Sagan   FDJ   ,,
    9    Enrico Battaglin      ,,
    10    Jhonatan Narváez      ,,

    Algemeen klassement
    1    João Almeida      22:01:01
    2    Pello Bilbao      00:43
    3    Wilco Kelderman   INEOS   00:48
    4    Harm Vanhoucke      00:59
    5    Vincenzo Nibali   Astana   01:01
    6    Domenico Pozzovivo   Jumbo-Visma   01:05
    7    Jakob Fuglsang   Dimension Data   01:19
    8    Steven Kruijswijk   Movistar   01:21
    9    Patrick Konrad   INEOS   01:26
    10    Rafał Majka   Movistar   01:32

    Puntenklassement
    1  Arnaud Démare   Dimension Data   106
    2  Peter Sagan  FDJ 67
    3  Michael Matthews   FDJ   55
    4  Filippo Ganna    BORA   45
    5  Andrea Vendrame  Riwal   30

    Bergklassement
    1  Filippo Ganna  BORA   41
    2  Jonathan Caicedo   40
    3  Domenico Pozzovivo   Jumbo-Visma   19
    4  Edoardo Zardini   18
    5  Jakob Fuglsang   Dimension Data  18

    De volledige uitslag: https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia/2020/stage-6

    Bron: Wielerflits

    Online Rico

    • Administrator
    • Legende
    • *****
    • Berichten: 24295
      • Bekijk profiel
    Giro 2020: Voorbeschouwing op de zevende etappe naar Brindisi
    « Reactie #27 Gepost op: oktober 09, 2020, 08:45:06 am »
  • Like
  • Dislike
  • Giro 2020: Voorbeschouwing op de zevende etappe naar Brindisi

    De sprinters komen er bekaaid vanaf deze Giro d’Italia, maar vrijdag staat dan eindelijk de eerste biljartvlakke etappe op het programma naar Brindisi. Krijgen we net als in Villafranca Tirrena weer een millimetersprint tussen de snelste mannen? WielerFlits blikt vooruit op het parcours en de favorieten voor de dagzege!

    Parcours
    De achtste rit belooft een van de meest eenvoudige etappes van de Giro d’Italia te worden. De etappe is slechts 143 kilometer lang en er wordt vooral over rechte, vlakke wegen gekoerst. Kortom: in de finale kan het weleens chaos worden. Om in de finale te komen moet het peloton echter eerst maar eens weg uit Matera, de finishplaats van etappe zes.

    De renners hebben zich wellicht nog even tussen de avondlijke verplichtingen kunnen vergapen aan de vele grotwoningen. De Europese culturele hoofdstad van 2019 is in elk geval het bezichtigen meer dan waard. Bergpunten kunnen in deze vlakke rit niet worden verdiend. Bij tijd en wijle loopt het wel even lichtjes omhoog, maar ook de pure sprinters van deze wereld zouden daar geen enkel probleem mee moeten hebben.

    Het stramien is eigenlijk de hele dag hetzelfde: vlakke wegen die een landbouwstreek doorkruisen. Zo eens in de zoveel tijd doemt er een stadje op, wat moet helpen tegen de eentonigheid. Zo kunnen de renners zich na een kilometer of zestig vergapen aan de historische havenstad Taranto, waar zo’n 200.000 Italianen wonen en werken. Hier valt voor een waarschijnlijk kansloze vluchtersgroep nog een prijs te rapen in de vorm van wat geld en punten.

    Na de passage door Taranto wordt koers gezet richting Brindisi, dat aan de Adriatische Zee ligt. Na 93 kilometer koersen is er in Grottaglie opnieuw een bonus te verdienen voor de dapperen van de dag. Deze stad staat vooral bekend vanwege haar keramiek. In de achttiende eeuw stonden er liefst 42 keramiekfabrieken. Wegdromen over hoe het leven in die tijd zou zijn geweest, moet er voor de renners niet bij zijn.

    Het zal niet de eerste keer zijn dat in dit soort vlakke etappes een valpartij het koersverloop ontsiert. Het is voor de mannen van het klassement dan ook zaak om de hele dag bij de les te blijven, zeker als we weten dat het Zuid-Italiaanse wegdek nog wel eens lelijke verrassingen in petto heeft. De sprinters hoeven we deze dag niet scherp te houden, want dit is op het oog een van de gegarandeerde sprintetappes in deze Giro.



    Ook in de laatste vijftig kilometer van de koers blijft het beeld hetzelfde. Zo nu en dan is er eens een kleine nederzetting waar de renners doorheen kunnen rijden, maar verder is het vooral de hele dag – al rijdende – de loop van de Via Appia volgen, de beroemde heerweg tussen Rome en Brindisi. De finishplaats is een echte havenstad en dat merk je aan bijna alles. De geur, het eten, de diverse beroepen van veel van de circa 85.000 inwoners en ga zo maar door.

    In de ultieme finale is het een paar keer oppassen geblazen. Het begint op vier kilometer van het einde met een rotonde die op hoge snelheid genomen zal worden. Daarnaast is het uitkijken voor liefst vier haakse bochten in de laatste tweeënhalve kilometer. De laatste bocht ligt op 1.200 meter van de finishlijn. De streep ligt voor het plaatselijke paleis van justitie; reglementair sprinten is hier dus het devies.

    Favorieten
    De rappe mannen zullen vrijdag écht moeten scoren in de Giro, in de wetenschap dat de sprinters maar weinig kansen zullen krijgen in deze Ronde van Italië. In de zevende etappe zijn geen bergpunten te verdienen en van heel veel hoogtemeters is dus absoluut geen sprake. Bovendien zijn de laatste kilometers biljartvlak, ideaal dus voor een sprint op hoge snelheid.

    Afgelopen dinsdag werd er al gesprint in Villafranca Tirrena en toen was Arnaud Démare de grote winnaar. Het verschil tussen winnaar Démare, runner-up Peter Sagan en nummer drie Davide Ballerini was minimaal. Uiteindelijk bleek de Franse kampioen de snelste na een ultieme jump, waardoor zijn Giro al is geslaagd. Tijdens zijn tweede ritwinst na de lastige finale in Matera liet hij zien veruit de snelste te zijn. Hij sprintte de rest op lengtes.

    De honger van Démare is nog niet gestild, een sprinter wil immers altijd als eerste over de streep komen. De renner van Groupama-FDJ kon bij zijn eerste zege rekenen op een sterke sprinttrein, wat altijd van pas komt in een hectische finale. De 29-jarige Fransman zal vrijdag maar wat graag zijn hattrick compleet willen maken in deze Giro. En een nieuwe zege voor Démare behoort ook zeker tot de mogelijkheden. Zoek je hem in het peloton? Zoek dan naar de paarse puntentrui, die hij na de rit van donderdag overnam.

    Peter Sagan werd dinsdag nog maar eens tweede in een wielerkoers. Tweede in Agrigento, tweede in Villafranca Tirrena: het zit Sagan nog niet mee in deze Giro. Donderdag in Matera stelde hij teleur, in een finale op zijn maat. Hij kwam niet verder dan een achtste plek. Toch heeft de Slowaak eerder deze week laten zien dat hij in uitstekende vorm verkeert, en dat belooft voor de rest van de ronde. De kopman van BORA-hansgrohe zal in zijn eerste Giro ongetwijfeld een ritzege willen meegraaien, en vrijdag krijgt hij weer een kans om het te doen.

    De snelste man in deze Giro is, op papier althans, Fernando Gaviria. De Colombiaan van UAE Emirates heeft het echter nog niet kunnen demonstreren. In de vierde etappe naar Villafranca Tirrena, tot nu de enige kans voor Gaviria, moest hij lossen op de enige klim van de dag. Hij probeerde in de finale nog wel terug te keren, maar wist de aansluiting niet meer te maken. Ook in Matera kwam hij er niet aan te pas, Gaviria finishte op twee minuten van ritwinnaar Démare. In de etappe van vrijdag hoeft hij zich geen zorgen te maken over heuvels of beklimmingen.

    De rit is op maat gemaakt van Gaviria en dus zal de Colombiaan vrijdag echt moeten scoren voor zijn werkgever. Diego Ulissi wist al een etappe te winnen in deze Giro. Is Gaviria de tweede renner van UAE Emirates die een dergelijk kunstje flikt? De sprinter hoeft zich normaal geen zorgen te maken in de laatste kilometers, aangezien hij kan terugvallen op de eveneens rappe Juan Sebastián Molano en de veelgeprezen sprintaantrekker Maximiliano Richeze.

    Verder is het uitkijken naar de mannen van Deceuninck-Quick-Step. João Almeida krijgt de meeste aandacht vanwege het dragen van de roze trui, maar ook Davide Ballerini is bezig aan een uitstekende Giro. De rappe Italiaan werd al derde in Villafranca Tirrena en wist toen bijna Démare en Sagan te vloeren. Álvaro José Hodeg heeft nog niet kunnen sprinten in deze Giro, maar de etappe naar Brindisi moet hem perfect liggen.

    Israel Start-Up Nation kan met Rudy Barbier en Davide Cimolai twee rappe mannen uitspelen. Cimolai wist deze Giro al naar een top-10-notering te sprinten, Barbier is momenteel vooral aan het overleven. De Fransman krijgt na een week afzien echter wel een ideale mogelijkheid om eens mee te sprinten. En dan hebben we nog Andrea Vendrame namens AG2R La Mondiale. De Italiaan is geen pure sprinter, maar werd al vierde in Villafranca Tirrena en moet in dit veld toch ver kunnen komen.

    De Italianen zullen echter vooral hopen op een uitschieter van Elia Viviani. De sprintkopman van Cofidis heeft tot nu toe een barslecht seizoen achter de rug, maar lijkt weer een beetje op te krabbelen. Zo werd hij vijfde in Villafranca Tirrena. Boekt hij vrijdag eindelijk zijn eerste zege van het seizoen? En wat kan Michael Matthews (tweede in Matera, vierde in Agrigento) in dienst van Team Sunweb? De Australiër heeft liever een geaccidenteerde etappe, maar zal zich zeker weer mengen.

    Let ook op mannen als Ben Swift, Giovanni Lonardi, Stefano Oldani (zesde in Villafranca Tirrena) en Filippo Fiorelli. En mocht er onverhoopt toch iets gebeuren met Gaviria en Viviani, dan is het uitkijken naar Molano en Simone Consonni.

    Favorieten volgens WielerFlits
    **** Arnaud Démare
    *** Fernando Gaviria, Peter Sagan
    ** Elia Viviani, Davide Ballerini, Michael Matthews
    * Andrea Vendrame, Davide Cimolai, Álvaro José Hodeg, Rudy Barbier

    Bron: Wielerflits

    Online Rico

    • Administrator
    • Legende
    • *****
    • Berichten: 24295
      • Bekijk profiel
    Arnaud Démare zegeviert in waaieretappe naar Brindisi
    « Reactie #28 Gepost op: oktober 09, 2020, 16:29:07 pm »
  • Like
  • Dislike
  • Arnaud Démare zegeviert in waaieretappe naar Brindisi

    Arnaud Démare heeft zijn derde etappezege te pakken in de Giro d’Italia. In havenstad Brindisi kwam de Franse kampioen als eerste over de streep in de massasprint. Peter Sagan eindigde als tweede, Michael Matthews werd derde.

    Gespannen gezichten bij de start van de zevende etappe, die van Matera in Basilicata naar het Apulische Brindisi leidde. Niet zozeer wegens het aantal hoogtemeters, die er nauwelijks waren, maar des te meer vanwege de verraderlijke zijwind. Kortom, het gevaar voor waaiers lag op de loer. Onder een blauwe lucht met lichte bewolking begon de rit in eerste instantie rustig met vier vluchters, die nog in de eerste kilometer wegreden.

    Thomas De Gendt, Simon Pellaud en Marco Frapporti waren niet voor het eerst deze Giro bij de ontsnapping betrokken en kregen Josef Černý met zich mee. Fabio Mazzucco probeerde in zijn eentje naar de kopgroep toe te springen, maar kon de oversteek niet maken en moest zich laten terugzakken. De renners was amper tien kilometer onderweg toen de wind al zijn stempel op de koers drukte.

    Waaiers
    Deceuninck-Quick Step en Jumbo-Visma zetten het op de kant, waarna het peloton in stukken uiteenscheurde. Daarbij kwamen Pello Bilbao, de nummer twee in de stand, Harm Vanhoucke (vierde), Domenico Pozzovivo (zesde), Jakob Fuglsang (zevende) en Rafał Majka (tiende) in de problemen. In de voorste waaier met dertig man handhaafden onder andere roze trui Almeida, Kelderman (derde), Nibali (vijfde) en Kruijswijk (achtste) zich.

    Ook de sprinters Arnaud Démare, Peter Sagan, Michael Matthews en Elia Viviani hadden de boot niet gemist. De waaiervorming luidde tevens het einde in van de kopgroep, die na 24 kilometer werd ingelopen. Toen de kruitdampen waren opgetrokken, werd de tweede groep steeds groter en konden onder meer Bilbao, Fuglsang en Majka na 45 kilometer terugkeren. En wat later sloten Vanhoucke, Pozzovivo en Simon Yates, die eveneens achterop was geraakt, weer aan.

    De eerste vluchters Pellaud en Frapporti waren niet bij de pakken gaan neerzitten nadat ze waren bijgehaald en demarreerden na zestig kilometer opnieuw. De Zwitser uit de Androni-ploeg en de Italiaan (Vini Zabù-KTM) waren ook in de vierde etappe naar Villafranca Tirrena elkaars kompanen en kregen in eerste instantie hooguit twintig seconden van het peloton, dat werd opgeschrikt door een valpartij. Onder meer Vanhoucke, Fuglsang en Jai Hindley waren daarbij betrokken.

    Nervositeit neemt toe
    De ontsnappingspoging van Pellaud en Frapporti was ook deze keer geen lang leven beschoren en na 86 kilometer werd het tweetal opnieuw opgeslokt door de meute. Niet voor het eerst deze etappe nam de nervositeit toe in aanloop naar de tussensprint na 91,5 kilometer, waarbij Miles Scotson onderuitging toen hij het achterwiel van een ploeggenoot aantikte. In het sprintje om de bonificaties mengden de klassementsrenners zich niet.

    Daardoor konden Manuele Boaro, Davide Ballerini en Kamil Gradek de seconden oprapen. Toch bleef iedereen bij de les, omdat bij het buiten rijden van Grottaglie de koers weer op open terrein terechtkwam. In de onrust van het peloton werd na 98 kilometer nog eens gevallen. In het midden van de groep ging een aantal man onderuit, waardoor veel renners werden opgehouden. Bij de val waren onder meer bergtrui Filippo Ganna, Ilnur Zakarin en opnieuw Vanhoucke betrokken.

    De achteropgeraakte renners kregen de kans om terug te keren, waarna Iljo Keisse, ploegmaat van roze trui Almeida, het peloton de laatste twintig kilometer in leidde. Ook de ploegen van de snelle mannen kwamen naar voren, waarmee deze vooraf gevreesde dag leek af te stevenen op een massasprint. Zo zette Groupama-FDJ een treintje op de rails voor kopman Arnaud Démare, die na successen in Villafranca Tirrena en Matera zijn derde rit kon winnen.

    In sneltreinvaart naar de streep
    In de havenstad Brindisi, die vanuit zuidwestelijke richting werd binnengereden, bleven de teams van de klassementsrenners lang voor in het peloton om in de bochtige straten uit de problemen te blijven. Zo plaveide Jumbo-Visma de weg voor kopman Steven Kruijswijk, die scherp oogde. Bij het ingaan van de laatste kilometer was het dan aan de sprinters. Groupama-FDJ nam vervolgens het initiatief weer over.

    Het Franse treintje rijdt tot de laatste vijfhonderd meter voorop, terwijl Peter Sagan wat ingesloten raakt. Op 150 meter van de streep zet Démare dan aan met Sagan in zijn wiel. De Franse sprinter zwenkt naar rechts naar het hek, waarmee hij voor de drievoudige wereldkampioen weinig ruimte laat om langszij te komen. Sagan dook niet in het gaatje langs de afzetting, waarna Démare als eerste de streep doorkruiste en daarmee zijn derde etappezege binnensleepte.



    Uitslag
    1    Arnaud Démare   Dimension Data   02:47:28
    2    Peter Sagan   FDJ   ,,
    3    Michael Matthews   FDJ   ,,
    4    Ben Swift   Dimension Data   ,,
    5    Álvaro José Hodeg   Dimension Data   ,,
    6    Rudy Barbier   Jumbo-Visma   ,,
    7    Davide Ballerini   Movistar   ,,
    8    Enrico Battaglin      ,,
    9    Filippo Fiorelli      ,,
    10    Elia Viviani   Riwal   ,,

    De volledige uitslag: https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia/2020/stage-7

    Bron: Wielerflits
    « Laatst bewerkt op: oktober 11, 2020, 11:30:55 am door Rico »

    Offline Maazou

    • Global Moderator
    • Wereldkampioen
    • *****
    • Berichten: 7780
      • Bekijk profiel
    Re: Giro d’Italia
    « Reactie #29 Gepost op: oktober 09, 2020, 17:00:38 pm »
  • Like
  • Dislike
  • Het zou opzich leuk zijn als ik ook een keer 1e word ipv 2e