Auteur Topic: EK 2018  (gelezen 535 keer)

Online Rico

• Administrator
  • Legende
    • Bekijk profiel
EK 2018
« Gepost op: augustus 03, 2018, 12:39:40 pm »
  • Like
  • Dislike
  • Weer iets nieuws bedacht, verschillende EK's tegelijk. Uit Nederlands oogpunt natuurlijk atletiek, zwemmen, roeien, turnen en wielrennen wat onder de aandacht is.

Offline Brykos

• Wereldkampioen
      • Bekijk profiel
    Re: EK 2018
    « Reactie #1 Gepost op: augustus 03, 2018, 13:00:31 pm »
  • Like
  • Dislike
  • Hoe moet ik dit zien? Gewoon random sporten kiezen en dan onder de noemer EK?

Online Rico

• Administrator
    • Legende
      • Bekijk profiel
    Re: EK 2018
    « Reactie #2 Gepost op: augustus 03, 2018, 14:39:48 pm »
  • Like
  • Dislike
  • Hoe moet ik dit zien? Gewoon random sporten kiezen en dan onder de noemer EK?
    Volgens mij willen ze gewoon een soort Olympische Spelen creŽren, maar dan met minder sporten en in dit geval alleen Europese Kampioenschappen. Voornamelijk omdat deze toch wel echt ondergesneeuwd zijn anders. Zeker ten opzichten van de OS en WK's.

Online Rico

• Administrator
    • Legende
      • Bekijk profiel
    Baanwielrenster Wild verovert EK-goud op onderdeel scratch
    « Reactie #3 Gepost op: augustus 03, 2018, 18:15:33 pm »
  • Like
  • Dislike
  • Baanwielrenster Wild verovert EK-goud op onderdeel scratch

Kirsten Wild heeft op de EK baanwielrennen in Glasgow een gouden plak veroverd op het onderdeel scratch. De regerend wereldkampioene bleef de Britse Emily Kay net voor.

Achter Wild en Kay eindigde de Belgische Jolien D'Hoore als derde.

De 35-jarige Wild beleefde in maart van dit jaar in eigen land een droomtoernooi. Ze veroverde in Apeldoorn drie gouden medailles.

Wild was op EK's nooit verder gekomen dan een bronzen medaille in 2016.

Hergroepering
    Op elf ronden van het einde scheidden D'Hoore, De Zwitserse Aline Seitz en Maria Martins uit Portugal zich af. De ervaren Wild zag het gevaar en reed met een machtige jump naar het trio toe.

Er volgde een hergroepering, waarna Wild met nog twee ronden te gaan al op kop zat. Kay drong aan, maar Wild hield krachtig stand.

Bron: NOS